ANBI

De plaatselijke kiesvereniging van de Staatkundig Gereformeerde Partij ''Groen van Prinsterer''  is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) onder de landelijke partij. Dit betekent dat uw gift en contributie aftrekbaar is van uw belastbaar inkomen.

Klik op de desbetreffende geleding als u meer wilt weten over de ANBI status van het Wetenschappelijk InstituutSGP-Internationaal of de BestuurdersverenigingHier treft u het voor SGP ingevuld standaardformulier ANBI belastingdienst aan.

KvK-nummer

Fiscaal nummer

8170.69.586

Rekeningnummer

Rabobank t.n.v. de Staatkundig Gereformeerde Partij te Rijssen-Holten
IBAN: NL33 RABO 0347 3974 92.

BIC: RABONL2U.

Voor algemene giften aan de partij kan onderstaand rekeningnummer gebruikt worden:
IBAN: NL76 RABO 0310 5324 50
t.n.v. Staatkundig Gereformeerde Partij

Voor giften aan de partij ten behoeve van De Banier kan onderstaand rekeningnummer gebruikt worden:
IBAN: NL73 RABO 0310 5322 13
t.n.v. Staatkundig Gereformeerde Partij

Bestuurssamenstelling

Klik hier voor de bestuurssamenstelling.

Beleidsplan

Download hier het landelijke beleidsplan waar we ons bij aansluiten.

Beloningsbeleid

Op de medewerkers van de landelijke partij is de Arbeidsvoorwaardenregeling SGP van toepassing. Het beloningsbeleid is gebaseerd op de CAO Rijk. Als bestuurders van de plaatselijke kiesvereniging doen we niet aan beloningen en is alles op vrijwillige basis.

Beloning bestuurders

De partijvoorzitter van de SGP heeft een dienstbetrekking voor 0,2 fte. De overige leden van het Hoofdbestuur ontvangen een vrijwilligersvergoeding. Alle bestuursleden ontvangen op declaratiebasis een vergoeding voor noodzakelijk gemaakte kosten. Landelijke bestuursleden (niet zijnde de partijvoorzitter) ontvangen voor niet-reguliere vergaderingen een brutovergoeding van 3% van het maximum van schaal 13 CAO Rijk toe te kennen onder aftrek van eventueel van derden ontvangen vergoedingen.

Als plaatselijke kiesvereniging ontvangen we geen vrijwilligersvergoeding en hebben we geen dienstbetrekking.

Doelstelling

De doelstelling is te vinden in de Partijstatuten en wordt verder uitgewerkt in het Program van Beginselen.

Uitgeoefende activiteiten

De uitgeoefende activiteiten zijn per jaar terug te vinden in de jaarverslagen die op te vragen zijn bij de secretaris

Financiële verantwoording

De (financiële) verantwoording is terug te vinden in het jaarverslag en het financieel jaarverslag 2023.

Giftenreglement

Download hier het giftenreglement van de SGP. Als plaatselijke kiesvereniging sluiten we ons hier bij aan.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Doneren

Lid worden

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.

SGPJ lid worden

De SGPJ behoort tot de grootste politieke jongerenorganisaties van Nederland. Word jij hier ook lid van?

Ondernemers­platform

Vindt u een goede verbinding tussen politiek en werkvloer belangrijk? Word dan lid van ons platform.

Bestuurders­vereniging

De BSV van de SGP is een platform voor toerusting en netwerken voor huidige en aankomende politici & bestuurders.

Wetenschappelijk instituut

Doormiddel van o.a. onderzoek levert het WI een bijdrage aan de doordenking van maatschappelijke ontwikkelingen.