16 februari 2018

Verkiezingsavond 19-02 over duurzaamheid. Kom ook!

Duurzame Energie en klimaatverandering in Rijssen-Holten

Avond 19 februari a.s.: pelgrim of rentmeester?

“SGP in Rijssen zet in op een Groene Revolutie”, kopte de Tubantia onlangs naar aanleiding van het presenteren van de Nota Energie en Klimaat door SGP-raadslid Haase. Wat hebben SGP-ers eigenlijk te zoeken in de klimaatdiscussie?

Is dit juist niet het thema dat thuishoort bij partijen uit de linkerflank van het politieke spectrum? Heeft de SGP daar wel wat te zoeken en indien ja, wat zou je daar dan als SGP kunnen bereiken? Op DV 19 februari - een maand voor de gemeenteraadsverkiezingen - presenteren we ons centrale verkiezingsthema. Oog voor Essentie. We gaan daarbij gaan voor een duurzame samenleving: vanuit de sociale, ecologische en economische kant.

Op deze avond geven verschillende sprekers hun visie op deze duurzame samenleving. De heer G.H. ten Bolscher, SGP-statenlid in Overijssel en mede-Rijssenaar zal de avond inleiden met ‘de SGP-er als Pelgrim of als Rentmeester’. De heer E. Mulder uit Apeldoorn, in het dagelijks leven werkzaam bij TNO en statenlid voor de SGP in Gelderland zal vanuit zijn expertise ons meer te vertellen over de energietransitie van Nederland en de circulaire economie. Daarnaast hopen we een aantal sprekende voorbeelden te presenteren die in Rijssen toegepast kunnen worden. Samen met de SGP-jongeren gaan we na al deze informatie na de pauze het gesprek met elkaar aan. Wat is goed - wat kan beter?