17 november 2014

SGP proeft achterban

Door SGP-jongeren Rijssen

RIJSSEN - Maandagavond om 8 uur organiseerde de plaatselijke SGP-kiesvereniging een avond waarin werd teruggekeken op de start van raad en college. Ook een avond waarin de SGP-ers de mening van hun achterban te horen kregen en andersom. Als eerste nam de zes maanden jonge SGP-wethouder Ben Beens het woord. Hij blikte terug op de ontwikkelingen na de verkiezingen. Verkiezingen met een uitbreiding van de SGP-zetels én deelnemende partijen. Er werd besloten om zonder formateur te werken, gezien de politiek rustige jaren die achter de raad lagen. De drie grootste partijen gingen aan tafel: SGP, CDA en CU, waarna ook het GemeenteBelang werd geraadpleegd. Het locoburgemeesterschap wordt incidenteel vervuld. Wat betreft de decentralisaties sprong Beens op een al rijdende trein. De nieuwe rol als wethouder bleek aanvankelijk onwennig. De raad blijkt goed samen te werken en aan de communicatie met inwoners wordt hard gewerkt. Ook de-SGP fractie bleek al flink aan de slag te zijn in de nieuwe samenstelling. Fractievoorzitter André Scheppink herhaalde zijn algemene beschouwingen waarna de commissie- en raadsleden hun visie op de afgelopen tijd in de raad en commissies gaven. Na de pauze brandde een levendig debat los tussen publiek en politici over o.a. het politiebureau, de zwembaden en snippergroen. De wethouder en de fractie kunnen dus met hernieuwde zekerheid aan de slag om hun achterban in de lokale politiek te vertegenwoordigen.

André Scheppink tijdens de algemene beschouwingen.