11 november 2013

SGP campagne sterk door verbeeldingskracht!

Maandagavond 4 november was het moment daar. In een zinderende eindspurt streden twee teams van Fruytierleerlingen voor het prijzengeld wat ze konden winnen door per verkiezingsprogramma-speerpunt een winnende video te maken. De kwaliteit van de videoproducties liegt er niet om. 'Zeer professioneel, pakkend en creatief' zijn de labels die aan de video's gehangen kunnen worden.

Verkiezingen waterschap en gemeenteraad

‘Christelijk, Solide en Betrokken,’ dat is de titel van het verkiezingsprogramma de plaatselijke kiesvereniging van de SGP welke door lijsttrekker Ben Beens in een goed gevulde aula van de Jacobus Fruytier SG aan de leden werd gepresenteerd. Na een toelichting van het Waterschap op het verkiezingsprogramma voor de Waterschapsverkiezingen, gaf Ben een heldere uiteenzetting over opbouw en inhoud van het nieuwe verkiezingsprogramma. Resultaat: een verkiezingsprogramma dat twee keer zo dun is en eens zo duidelijk. Geen negen thema’s - wel vijf heldere speerpunten die kernachtig samenvatten waar de SGP voor staat en de komende vier jaar voor gaat in Rijssen-Holten. Het concept-verkiezingsprogramma werd op de avond zelf door de ledenvergadering definitief gemaakt en is te downloaden via http://rijssen.sgp.nl/Direct_naar/Media-uitgaven.

Campagnevideo’s

De vijf speerpunten vormden het uitgangspunt van een wedstrijd onder Fruytierleerlingen. Het team wat in een 1 minuut durende video het speerpunt het best verbeelde won interessant prijzengeld. In een zinderende eindstrijd die tot laat in de avond duurde, werd de zaal getrakteerd op wat twee teams van Fruytierleerlingen de afgelopen twee maanden aan productie in elkaar hadden gedraaid. De creativiteit, de humor en de professionele aanpak waarmee door beide teams de video’s werden geproduceerd zorgden tot op het laatste moment voor een onvoorspelbare uitkomst van de wedstrijd. Beide teams hadden zich terdege voorbereid en lieten werkelijk een verbluffend resultaat zien. Het eerste team had zich sterk geconcentreerd op een mix van techniek en creativiteit. Het andere team inspireerde de zaal op een meer ludieke wijze. De zaal, verdeeld in vier groepen, vormde de jury en gaf haar oordeel over de video’s op basis van vier criteria. Het eerste team won uiteindelijk en mocht voor alle vijf gemaakte video’s een geldbedrag in ontvangst nemen. De videoproducties van team twee waren echter ook zo goed dat deze per direct door de fractie werden opgekocht om ook tijdens de campagne ingezet te worden.

Speerpunten en video’s

Van elk speerpunt zijn twee video’s gemaakt. Deze zullen de aankomende tijd via het SGP YouTube-kanaal worden gepubliceerd. De eerste is reeds in te zien via http://www.youtube.com/FractieSGPRH/.

  • Speerpunt 1 - Identiteit: Voor Christelijke normen en waarden!
  • Speerpunt 2 - Kerntaken: Voor een kleine overheid!
  • Speerpunt 3 - Eigen verantwoordelijkheid: Voor burgers die zelf dingen oppakken!
  • Speerpunt 4 - Sociaal vangnet: Voor hulp aan kwetsbaren!
  • Speerpunt 5 - Overheidsfinanciën: Voor een financieel gezond beleid!