8 april 2014

Coalitieprogramma rond, wethouders-kandidaten bekend

Zaterdag 5 april 2014 hebben de coalitiepartijen SGP, CDA, ChristenUnie en Gemeentebelang het coalitieprogramma afgerond. Ben Beens, Roland Cornelissen, Ben Wolterink en Jan Aanstoot worden voorgedragen als wethouder. Over de portefeuilleverdeling vindt nog overleg plaats.

De vier partijen hebben met elkaar afspraken gemaakt over de plannen voor de komende periode. Deze basisafspraken worden vastgelegd in Samen-Werken #voorelkaar, het Beleidsakkoord 2014-2018. Dit beleidsakkoord wordt woensdag 9 april aan de oppositiepartijen en de burgemeester voorgelegd zodat zij de mogelijkheid hebben om inhoudelijke aanvullingen voor te stellen. Op 24 april 2014 wordt het Beleidsvoorstel 2014-2018 voorgelegd aan de raad.

De wethouders die worden voorgedragen om benoemd te worden voor de komende vier jaar zijn: Ben Beens (SGP), Ronald Cornelissen (CDA), Ben Wolterink (CU) en Jan Aanstoot (Gemeentebelang). Ben Wolterink is de enige zittende wethouder die ook in de komende periode in het college zitting neemt. De andere wethouders-kandidaten zijn in de afgelopen raadsperiode raadslid geweest.

Binnenkort spreekt het nieuwe college de portefeuilleverdeling af.